כיצד תוכלו למנוע ריפוד חוזר של ריהוט הגן?

מי לא אוהב את הגינה שלו? הגינה היא המקום האולטימטיבי לשתות בו את הקפה של הבוקר ולקרוא עיתון, להתרווח בשעות הפנאי ולשחק עם הילדים, להשתזף ולהתפנק וגם לארח חברים ולבלות ביחד בחיק הטבע הקרוב ביותר לבית. אבל פגיעה ובלאי של פריטי ריהוט הגן השונים עלולים להעכיר את ההנאה שלכם מהגינה, ולאלץ אתכם להוציא כספים מיותרים על החלפה תדירה שלהם. מה לעשות כדי לשמור על פינת הישיבה, נדנדת הגינה, מיטות השיזוף ושאר הכריות והריפודים במצב טוב, נוח לשימוש ואסתטי למראה, לאורך זמן? – כל הטיפים החשובים לשימור ריהוט הגן במאמר הבא.
 

אחסנו את פריטי ריהוט הגן במהלך ימות החורף והגשמים

אמנם הגינה שלכם משמשת אתכם באופן תדיר וטוב שכך, אבל בכל זאת ישנן תקופות מסוימות בהן אינכם שוהים בה לעתים קרובות. כך קורה, אצל רבים, בימי החורף הקרים והגשומים, בהם תעדיפו ליהנות מהחמימות בתוך הבית במקום לצאת לגינה, ולעתים גם בתקופות חמות מאוד ובימי שרב. בנוסף לכך, במהלך נסיעות לחו"ל ונופש מחוץ לבית, אינכם צפויים, כמובן, לשהות בגינה. ובכן, רהיטי הגן שלכם יודו לכם ויחזיקו מעמד הרבה יותר טוב לאורך זמן, אם תאחסנו אותם בתקופות הללו, בהן אינם שוהים ממילא בגינה ולא משתמשים בהם.
באופן זה יהיה קל בהרבה להגן על הריפוד ועל שלל פריטי הריהוט  מפני קרינת השמש הקופחת, רטיבות הגשמים, כמו גם מפגיעותיהם של מזיקים ובעלי חיים. שימוש לב לאחסן את הרהיטים שלכם כשהם יבשים על מנת להימנע מהיווצרות עובש, ורצוי גם שיהיו נקיים. במידה ואין ברשותכם מרחב או מקום מתאים לאחסנת רהיטי הגן, תוכלו לרכוש בדים עבים המתאימים להגנה על הרהיטים שלכם.


בחרו
ברהיטים שקל לנייד

פרט שלא תמיד זוכרים אך עשוי להיות קריטי ביכולת שלכם לשמר את רהיטי הגינה הוא משקלם. אם ברצונכם לנייד את הרהיטים על מנת לאחסנם בעת הצורך, או לשנות את מיקומם בהתאם לכיוון קרינת השמש, חשוב שתבחרו בפריטי ריהוט קלי משקל. ברגע שהרהיטים שברשותכם קלים לניוד, יהיה לכם פשוט הרבה יותר לשמור עליהם, ולהניע אותם ממקום למקום בהתאם לתנאי מזג האוויר
המשתנים.


נקו
את רהיטי הגן שלכם מפעם לפעם

על מנת לנקות את רהיטי הגן שלכם כהלכה, הסירו תחילה את הכריות והריפודים, ובחרו בחומר ניקוי שמותאם לסוג חומרי הגלם מהם מורכב כל רהיט. אם אינכם בטוחים באיזה חומר ניקוי להשתמש, תוכלו תמיד להתייעץ אתנו. אנו בלוצ'יאנו אינטרנשיונל, מכירים כל פריט ריהוט וגן ומודעים לחומרי הגלם של המוצרים שלנו ולדרך הנכונה ביותר לטפל בהם. חלק מהריפודים ניתנים לכביסה, אחרים מתאימים לניקוי יבש, ולעתים גם הסרת אבק וניגוב עם מטלית לחה יוכלו לאפשר לכם לשמור על רמת ניקיון נאותה. העיקרשתמנעו מהצטברויות של לכלוך לשקוע ולפגום ביופיים ובתקינותם של רהיטי הגן שלכם.

 


הקפידו
על תחזוקה נכונה של רהיטי הגינה

תחזוקה נכונה חיונית לשימור של רהיטי הגינה לאורך שנים, ותלויה, כמובן, בסוג חומר הגלם ממנו עשוי כל פריט. כך למשל, רהיטי עץ מצריכים צביעה בצבע או שמן עץ ייעודי, לרוב בתדירות של אחת לשנה, על מנת לשמר את חומר הגלם האיכותי במצב חדש ולרענן את מראהו ועמידותו בפני תנאי מזג האוויר. ריהוט פלסטיק מומלץ למרוח בנוזל שימור המתאים לו, ואילו פריטים העשויים מאלומיניום העמידים נפי חלודה, מצריכים ניקוי בחומרים ייעודיים.   בנוסף, מומלץ לשמן את הצירים בפריטי ריהוט בעלי מנגנון המצריך זאת, כמו מיטות שיזוף מתכווננות ונדנדות גן.


שמרו
על ריפודיהם של רהיטי הגינה שלכם במצב טוב

את ריפודי הרהיטים שנמצאים בגינה יש לשטוף מדי פעם במים ובסבון, כדי להסיר שאריות של אבק, חול ולכלוך שדבקו בהם. חשוב להקפיד לייבש אותם היטב, ובכל מקרה אין להשאיר את הריפודים לחיםהיות והלחות עלולה לגרור התפתחות של עובש וריקבון. לפיכך, בכל מקרה בו הריפודים נרטבים, כפי שיכול לקרות לאחר גשם אך גם בעקבות טל הבוקר או נתזי מים מבריכת השחייה, רצוי לייבש ביסודיות את הריפודים. אם הרטיבות קלה, ניתן בהחלט לייבש את בדי הריפוד בשמש, אך במידה ומדובר בכרית או בד שממש ספוגים במים, אפשר לסחוט בעדינות את הנוזלים, לייבש באמצעות מגבת ורק אחרי כן להותיר במקום מאוורר לייבוש סופי.

רססו
את ריפודי ריהוט הגינה שלכם בתרסיס דוחה כתמים ומים

ניתן ורצוי לשמר את פריטי ריהוט הגן שברשותכם ולמנוע מבעוד מועד נזקים שעלולים להיגרם בעקבות הכתמה ורטיבות באמצעות תרסיסים ייעודיים, הדוחים מים וכתמים. מומלץ ביותר לקנות תרסיס הייעודי לשמירה על בדים וטקסטיל בייצור לשימוש במרחב החיצוני, ולרסס כל כרית וריפוד ביסודיות. תדירות של אחת לשנתיים בלבד עשויה להספיק, ולסייע לכם באופן משמעותי לשמר את הריפודים והכריות במצב חדש לאורך זמן.


לעמידות
מושלמת בפני פגיע הזמן העדיפו פריטי ריהוט מאלומיניום

אמנם לא כולם אוהבים את המראה המתכתי של האלומיניום, אך כיום ניתן בהחלט להשיג רהיטי גן מאלומיניום הצבועים בגוונים טבעיים בצביעה מיוחדת בתנור, שעמידה לאורך זמן רב ביותר. בנוסף, ניתן לבחור ברהיטי גינה בעלי שלדת אלומיניום, המצופים בחומרים אחרים, המקנים להם אווירה כפרית יותר, כמו ראטן. אלומיניום הנו חומר גלם עמיד ביותר, שאינו מחליד כלל, ונותר חזק וללא בלאי גם תחת קרני השמש היוקדת ורטיבות גשמי החורף.


הציבו
את רהיטי הגינה שלכם מתחת להצללה מתאימה

אמנם רהיטי הגן האיכותיים שלנו בלוצ'יאנו אינטרנשיונל, עשויים באיכות הגבוהה ביותר, ועמידים גם ללא שום הגנה, אך בכל זאת, ובעיקר כשמדובר ברהיטים מעץ, מומלץ להציבם תחת הצללה מתאימה. בין כה וכה, פינת האוכל בגינה שלכם, וכמוה גם מטבח החוץ, מהווים אזורים בהם תרצו לבשל בנחת או להסב לסעודה שלווה, במרחב מוצל ונעים. לכן, באותה ההזדמנות בה תדאגו ליצור לעצמכם מרחב מוצל ונעים בו תיהנו לשהות גם בימי הקיץ החמים, תספקו הגנה לפריטי הריהוט מפני קרינת השמש. לרשותכם מבחר רחב ויפיפה של פתרונות הצללה, לרבות גזיבו יוקרתיים ויפיפיים ושמשיות אופנתיות ומעוצבות.


הציבו
את פריטי הריהוט על גבי משטח במקום ישירות על האדמה

אמנם פעמים רבות נרצה להציב את רהיטי הגינה שלנו ופינות הישיבה ישירות על האדמה, אך מה שעשוי להיראות כפתרון טבעי לימות הקיץ, עלול להסתבר כאפשרות פחות טובה בימים הגשומים. זאת, היות והאדמה, גם אם היא מכוסה במרבדי דשא, סופחת לחות ורטיבות בכמויות בלתי מבוטלות, ואלו עלולות לפגוע בריהוט הגן. לכן, מי שחפץ להאריך את משך ימיהם של פריטי ריהוט החוץ שברשותו, ייטיב לעשות אם יבחר להציב משטח בטון או דק עמיד מבמבוק או עץ מתחתם. המשטח, יהווה חוצץ שייצור הפרדה טובה בין האדמה הלחה לבין פריטי הריהוט. לא רוצים לרצף או לבטן? אפשרות פשוטה ואסתטית בעלת מראה טבעי ונינוח היא להשתמש במרבדי דשא סינטטי, אשר משתלבים במראה הכללי ושומרים על רגלי הרהיטים מפני לחות.
 
לסיכום, הטיפים החיוניים שלעיל יסייעו לכל מי שיישם אותם לשמר את פריטי ריהוט הגינה במצב חדש, טוב ואסתטי לאורך זמן. אך העצה הטובה ביותר למי שמעוניין לרכוש רהיטי גינה שיחזיקו מעמד לאורך שנים, הנה לא להתפשר על איכותם. בלוצ'יאנו אינטרנשיונל מייצרים ומייבאים רהיטי חוץ איכותיים בלבד, אשר עודים בכל התקנים המחמירים, בארץ ובחו"ל. אנו מעודדים את לקוחותינו לבחור בריהוט חוץ איכותי, אשר ישרת אותם לאורך שנים רבות, גם בתנאי מזג האוויר הישראלי.